Časté dotazy

FAQ

Kdy měnit řetěz? Jak čistit a mazat řetěz? Nebo vyplatí se Vám stavba kola na zakázku? Přečtěte si naše odpovědi na nejčastěji kladené dotazy.

Kdy měnit řetěz?

Pro kontrolu řetězu si můžete zakoupit speciální měrku nebo použít posuvné měřítko (tzv. šupleru), která vám ukáže přesné přetažení řetězu.

Postup: Natavte posuvku na rozměr 132 mm a vložte zobáčky mezi články řetězu viz. obrázek, poté rozevřete. Horní hranice pro výměnu řetězu je 132,7 mm. Pokud posuvka ukazuje více je nutno řetěz měnit. Pokud posuvka ukazuje nad 133 mm pak je téměř jisté, že některý z pastorků na kazetě je již namačkán a nový řetěz bude na tomto pastorku přeskakovat (střílet). V tomto případě je nutno měnit i kazetu či vícekolečko.

Jak čistit a mazat řetěz?

Je-li řetěz nový, je nejlepší jej každý týden pouze důkladně vytřít hadříkem, který je případně navlhčen v nějakém odmašťovadle jako např. benzin s naftou 1:1. Po čase až začne řetěz vykazovat známky suchosti, ho jednou týdně nastříkejte olejem nejlépe obyčejným českým Konkorem a poté opět důkladně otřete suchým hadříkem. Nikdy jej nechávejte povrchově mastný a už vůbec ho neperte v pračce na řetězy! Vypráním řetězu v takové pračce mu několikanásobně zkrátíte životnost! Pokud bude řetěz udržován v čistotě, ani nebude nikdy potřeba ho v pračce čistit!

Stavba kola na zakázku?

Stavba kola na zakázku z nových komponentů vyjde vždy mnohem dráž než sériově vyráběný model! Stavba se vyplatí pouze pokud již nějakou část komponentů vlastníte, třeba ze staršího bouraného stroje. Pokud má zákazník nějaké speciální přání je nejvýhodnější zakoupit co nejpodobnější sériovku a pouze ji doupravit k obrazu svému.